Opetus-, ohjaus- ja arviointiosaaminen
Tämä jakso aiheutti sekä hienoja oivalluksen hetkiä, että paikoitellen varsin kriittistä ajattelua. Molemmat hyviä juttuja tietysti oppimisen kannalta.
Pedagogisissa malleissa kiinnostusta herätti ylipäätään oppijalähtöinen opetus, ja itse malleista kiinnosti eniten ilmiöpohjainen oppiminen ja ongelmalähtöinen oppiminen. Malleja vain tuntui olevan lukuisa määrä, ja osa tuntui kikkailuilta sinänsä hyvä perusmallin ympärille rakennuttuna.
Opetusmenetelmiäkin tuntui olevan lukuisa joukko pienillä eroilla. Aktivointi, vertaisopiskelu ja yhteistoiminnallisuus herätti itsessä vahvaa vastakaikua. Ryhmätyö sujui tässä hienosti, ja oli erittäin onnistunut yhteistoiminnallinen ponnistus, kiitos opiskelijatovereille!
Oppimistyyleissä kritisoin vahvasti aisteihin perustuvaa jaottelua, kuten moni tuore tutkimuskin. Muut tuntuivat fiksuilta ja hyödyllisiltä jaotteluilta.
Loppuun jaan uutisen käänteisen opetuksen mallin hyödyntämisestä, tätä pitää hyödyntää itsekin!
https://yle.fi/uutiset/3-9529446
Pedagogisissa malleissa kiinnostusta herätti ylipäätään oppijalähtöinen opetus, ja itse malleista kiinnosti eniten ilmiöpohjainen oppiminen ja ongelmalähtöinen oppiminen. Malleja vain tuntui olevan lukuisa määrä, ja osa tuntui kikkailuilta sinänsä hyvä perusmallin ympärille rakennuttuna.
Opetusmenetelmiäkin tuntui olevan lukuisa joukko pienillä eroilla. Aktivointi, vertaisopiskelu ja yhteistoiminnallisuus herätti itsessä vahvaa vastakaikua. Ryhmätyö sujui tässä hienosti, ja oli erittäin onnistunut yhteistoiminnallinen ponnistus, kiitos opiskelijatovereille!
Oppimistyyleissä kritisoin vahvasti aisteihin perustuvaa jaottelua, kuten moni tuore tutkimuskin. Muut tuntuivat fiksuilta ja hyödyllisiltä jaotteluilta.
Loppuun jaan uutisen käänteisen opetuksen mallin hyödyntämisestä, tätä pitää hyödyntää itsekin!
https://yle.fi/uutiset/3-9529446
Kommentit
Lähetä kommentti